۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۴

مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی:

طرح یاوران معنوی در مراسم اربعین سال جاری اجرا می شود

طرح یاوران معنوی در مراسم اربعین سال جاری اجرا می شود

بیرجند- مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی از اجرای طرح یاوران معنوی در اربعین خبر داد و گفت: در این طرح طلاب و مبلغان دینی با زائران پیاده اربعین همراه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: کمیته فرهنگی، آموزشی و کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی در قالب آموزش از مبدأ در ۳۱ استان کشور تشکیل و آغاز به کار کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در این طرح مبلغان دینی از قبل ایام محرم فعالیت خود را آغاز و تا اربعین در طول مسیر پیاده روی ادامه خواهند داد، گفت: یاوران معنوی کلیه مبلغین از جمله ائمه جماعات و روحانیان مستقر در مساجد، ادارات و تمامی ارگان‌های مرتبط با مردم را شامل می‌شود.

وی گفت: اربعین امسال با اجرای طرح یاوران معنوی و با هدف آموزش و اطلاع‌ رسانی فرهنگی، طلاب و مبلغان دینی با زائران پیاده اربعین حسبینی همراه خواهند شد.

مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه بیان بایدها و نبایدهای زائران از اهداف مهم یاوران معنوی است، افزود: آشنایی با نکات، آداب و معارف زیارت، بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های معنوی سفر، رهپویه سفر و محتواهای مورد نیاز از دیگر اهداف طرح یاوران معنوی در اربعین حسینی (ع) است.

وی بابیان اینکه روحانیان باید رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اجرای صحیح برنامه اربعین حسینی را به مردم منتقل کنند، بیان کرد: نباید بگذاریم این فرصت معنوی به تهدید دشمن برای کشور تبدیل شود.

حاجی ابراهیمی با تاکید بر اینکه زنان سعی کنند در پیاده روی اربعین حسینی امسال شرکت نکنند، گفت: دختران مجرد، افراد سالخورده، نوزادان و کودکان از سفر در اربعین حسینی به کشور عراق پرهیز کنند.

مسئول امور استانهای ستاد مرکز ی اربعین حسینی بابیان اینکه مرز مسئله بسیار جدی برای زائران اربعین است، اظهار داشت: ثبت نام زائران در سامانه سماح باعث ساماندهی و هدایت هرچه بهتر زائران در مرز می‌شود.

هزار مبلغ جریان فرهنگی اربعین را به‌صورت همه‌جانبه پوشش می‌دهند

حاجی ابراهیمی با اشاره به مشکل حمل و نقل زائران، تصریح کرد: مردم سعی کنند بعد از اربعین حسینی به تدریج وارد مرزهای ایران شوند تا از ایجاد مشکلات ترافیکی و امنیتی جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه زائران باید بسته وسایل ضروری و ره توشه سفر خود را به‌صورت سبک همراه داشته باشند، افزود: رعایت نکات بهداشتی و آداب زیارت باید همواره مدنظر قرار داده شود.

حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه کشور عراق و شهر کربلا ظرفیت محدودی دارد و باید سعی شود از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود، گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار زائر در روز قبل از اربعین وارد مرزهای ایران شدند.

وی بابیان اینکه روحانیون باید مطالب را با ادبیات مختلف به زائران ارائه دهند، بیان کرد: با توجه به حضور فرقه‌ها و تفکرات مختلف در کشور عراق مردم به هیچ عنوان وارد مسائل و حدود آن‌ها نشوند.

مسئول طرح یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه در مرحله اول یاوران معنوی ۵۰ هزار روحانی آموزش داده شده‌اند، اظهار داشت: مردم باید از شور به شعور حسینی برسند.

وی با اشاره به تهیه بسته‌های فرهنگی برای زائران، گفت: بسته‌ها و کتاب‌های فرهنگی بر اساس آسیب شناسی گذشته و نیاز شناسی آینده تهیه شده است.

حاجی ابراهیمی بابیان اینکه هزار مبلغ جریان فرهنگی اربعین را به‌صورت همه‌جانبه پوشش می‌دهند، افزود: متأسفانه تاکنون فضای اربعین در استان خراسان جنوبی به چشم نمی‌خورد که امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه و فعالیت مبلغین و مسئولان حال و هوای شهر رنگ حسینی به خود بگیرد.

کد خبر 3799166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha